Saturday, November 14, 2009

Part 2: Melt

Be prepared to be bombarded with loads of photos. I hope your internet speed is better than average if not then you lag to death.

Anyway, comments will be kept short yah since so many pictures.


Went for the lunch buffet one. For once we were on time. They were suppose to be open for the buffet at 12pm but then they were still preparing the food or something and were damn late. And we couldn't even go in to seat first, asked to seat outside somemore. Knn.


So took afew pictures outside while waiting. Got hole at the top of the building. Thats why got sun shining in.


Another pic with Pea.


A glimpse of paradise from outside. XD

That's the dessert section. * Drools*

I wanted to go in to take photos first before people started on the buffet but got chased away. =[

When we could finally go in, the service people came and wanted to give a tour of the place and intoduction of the different sections. Wtf. So waste of time. I slipped away and went to the dessert section which Melt's is best known for to take photos instead.


Chocolate fondue! Got cute star shape dunno what to dip in somemore! So much better than the one at Shangri La, The Line. Wah, that place suck until cannot suck already. The food like cooked by trainee chefs like that. Pay a hefty price for shitty food. Ccb.


Then move on to take pics of the cakes before anyone pokes into them and ruins it.

While I am taking pics, everybody else was already digging into the main course section after their own stupid tour and intro. Oh well.


Was looking forward to trying this one. Love tarts. =]


Don't remember seeing this one after I headed back here the second time. I think the cakes once gone get replaced by some other ones or are just gone.


Mocca! I like coffee flavoured stuff just as much as I like coffee.


You should have seen the inside of this one ( forgot to take pic after people poked into it but anyway it was kinda messy ) it looked absolutely scrumptious! But I was already too full and so couldn't stuff this in. Though I received feedback that it was really good. =]


Pear?? Yuck.


Real life strawberry shortcake! Ok thats sounds weird. But then I have never seen the actual cake before except the cartoon name strawberry shortcake and the strawberry shortcake growing on my trees in pet society. Wtf.


Strawberry rhubarb crumble.

Ahhhhh. This was the one I told myself I must try first of all the cakes there.


Ok open these glass drawers ( I dunno what else to call it but that la ) and you will see these cute little cups of different kinds of mousse.


Second drawer.


There was also a third glass drawer but this one cannot open one. Only can admire the pretty cakes inside. =[

Che. Made me so excited to see this chocolate macaroon cake but cannot eat one.


Giant macaroon stuffed with raspberries! Also cannot eat. Boo.


Malay Kuay.


Looks nice but smells so bad! Like something rotting like that.


This one nice. Sticky rice with mango on top. =D


Close up pic.


What is brussels??


All the different kinds of things you can choose to put in your waffle.


Best bread pudding ever!!!

We got this dessert before anyone else did because while I was hanging around the dessert section still taking pics, I saw the bread pudding sign but nothing there and said out loud why got nothing there and the pastry chef who was there busy doing his thing, heard me and said cause just out of the oven and still hot but he'll give it to us early.

Yay! =D


I like it so much partly cause it doesn't have alot of raisins like other bread pudding. Cause I hate raisins. But there was only like 3 in the whole thing and they were the white ones which are not so sweet like the black ones.

Awww... I miss this already. =[


At last moving onto main course. This is the slices of raw fishes which I don't touch. At all.

Buan tahan that jelly jelly kinda texture, only make me feel like puking.


First time seeing three kinds of noodles to make soba.


Smoked duck! Which I have also never seen before. Really Melt seems to have alot of food I first time see.


Almost forgot to mention that the day I went here was Indian themed food... which I'm not actually enthusiastic over...

I wouldn't mind if it's different kinds of roti prata instead of curries. =P


My weird concoction.

Gula melaka with coconut and condensed milk along with sweet corn and atap seeds.


The smoked duck along with other smoked stuff. I like eat smoked things maybe cause its salty.


My birthday hong bao. =]



Suddenly while I was stuffing my mouth full, the pastry chef came over with this!

Chocolate pudding with vanilla bean ice cream topped with mango sauce.

I think the chef kinda just made this for us because no one else in that whole place got this except for us.

Muhaha, the benefits of being a gal blogger! Complimentary desserts somemore.

Yeah, Life is Good.


The tarts. The strawberry one was so much more better. I wished I had more room in my tummy to eat more of it but no space liao. The walnut one was kinda disappointing as it was dry and hard .


Mango mousse and pink colour sago with coconut milk inside. Mango mousse was ok. The pretty pink one was awful though.


My kickass boots. =P


Finishing up with the ice creams. Must try the vanilla bean one ok?? It is damn bloody good.

Ok now I can go to sleep dreaming about strawberry crumbles and ice creams. Yum.....

Thursday, November 12, 2009

Part 1: The 10 dollars Buffet

Oookkk actually I was planning to post ALL the pictures taken for my birthday together but too many!! Look at all of them makes me feel mentally exhausted already. And I am feeling lazy. So...

Tomorrow then do the rest... Heh.

Therefore, start first with the 10 dollars buffet. ( Shiok right 10 bucks only! ) Anyway who want to know about the expensive one when got cheap one hor?

Ok, so if you are one of those people who are pokai ( like me! ) but still want to eat buffet, enjoy good food and like japanese food then maybe this buffet may be your thing.

It's a place called Curry Favor at novena square at the top most level. And.....

Here's a pic of the signboard explaining more about the buffet so I can talk less. =P


Ok ok... so it is 80 cents more. But no big deal right? Better than nothing. Lol.

Not happy it is 80 cents more than you can go find cheaper one la.

Part of the reason why it's cheap is because it's only available during the weekdays.

And notice the time when it starts and closes? ( Very important ok! )

Don't say I didn't warn you but if you wanna go eat here, you best be there when it starts. Don't think you can reach there at 12.30 or 1 and still have a nice meal because one very fucked up thing about novena is the bloody working crowd.

When lunch hour comes, you will find yourself not only competing with the shoppers around novena BUT also all the working people.

Nabeh, is like everywhere you wanna go and eat is already full of the working people. Then no more good and cheap place to eat left.
What's left is those expensive restaurants where nobody wants to go to.

The stupid office buildings there should build canteen also mah.

Anyway this is the second time I came here to eat. And I made the mistake of coming at 12.45 pm. It was packed and all the nice good food were gone already. The people here don't exactly stock back the food once it's gone. First come, first serve.


My first plate of food.

Very sad loh! The chicken curry no more chicken, left all the skin floating around only. Wtf.

Then the minced beef curry one suppose to have potatoes and carrots, left only the carrots. ( I like potatoes but don't like carrots ) Suay.

My favourite fried calamari rings also not there. Replaced by some lao ya onion rings.

The seafood there is good one. The calamari ring is not the hard kind that bite already the texture like rubber like that but is chewy and soft one. Ebi there also good.

Even though the variety is not alot ( what you expect for 10 bucks eh? ), but mostly whatever food is there taste good.

Moving on...


My friend's plate.

Some of the pictures may be too bright. When I use flash and take usually ends up too blinding then when I don't use it's too dark.


Pics of us!






My second plate. Which actually doesn't look much different from the first. Nothing left mah.

As you can see the chicken skin is still there. -_-


I love this pic! It looks as if I'm wearing fake lashes but I'm not.


Last plate.

I know I am so weird for putting my chicken with my brownies. But I don't care if my main course and desserts are on the same plate as long as they are not touching each other.


Fel finishing up too.


All poofed. Eat too full.

One more thing about novena... it is bloody freaking cold there.

Check out what I wore...


I was freezing my butt off the whole time.

Saturday, November 07, 2009

Turning 23..... Damn I feel old.

Best gift ever from my sis! Cat ears Hehe.

Ok so today I'm officially 23 years old. Wahliao, like bloody old loh. Still feel like a 16 year old. Wtf.

Everytime people ask me when's my birthday, I always tell them to just remember the 7-eleven store can already. Its easier to remember by that way right?

Anyway off to eat buffet later. I adore buffets. ( Who doesn't? lol ) So much fun being able to choose between many different kinds of food. I do like variety because I'm the kind of person that halfway through my noodles or whatever food I'm eating, will get sian of it one.

But me having the hamster stomach that I have is like the most not worth it person to eat buffet. Because I never eat until it's worth the money. Like I say... hamster stomach mah. Bo pian.

Yesterday I went to this place that had a buffet for only 10 bucks though. Fucking cheap. I think its pretty worth it even for a person like me who eat like hamster.

Today going to eat a more not so value one. But once a year only so should be ok la.

Took mega alot of pictures but they'll be up another day. Enjoy first mah =P


Anyway my cat friend over at gave me this Honest Scrap Award whereby I gotten list 10 interesting and honest facts about myself. And then pass this on to 7 blogging people.

Hmm, dunno what would be deem as interesting to you guys so I thought about listing little known facts. I had fun thinking what to write though.

1. I had a car accident when I was young. Actually it was this singtel van. I ran across the road and got banged by it. And I flew several feet away and landed on my butt... still holding on to my school bag and file. The impact broke the van's front screen and instead of worrying more about whether I was fine, I kept worrying about whether I had to pay singtel for breaking their van's front screen. Wtf.

2. I also felt very awkward around guys when I was young and I covered it up by adopting this fierce attitude and beating the guys. Scary I know. I've stopped doing that since then.

3. I've been in abusive relationships since I was 18 years old till recently.

4. Most girls don't seem to like me much. ( I dunno why ok?? ) For some of them it is like instant dislike on first sight. The guys on the other hand have no problem with me though. Weird.

5. Er... I'm 1.48 in height? Cannot think of anything liao.

6. I have a sensitive stomach. ( Just like my cats wtf ) I am not suppose to eat any dairy food products, spicy, oily and heaty food. But if I had listened to the doctor and did just that, I would not be writing this now and you would be visiting my funeral. I live to eat yah and not eat to live.

7. I had my tonsils removed.

8. Everytime I walk in the rain I never get sick one.

9. I love the night and loathe the day.

10. There was this one time when a ex and me were fooling around on his bed when it broke and came crashing down. It would have been hilarious if I hadn't been laying stun tio in it's debris.

Ok, so that's about it and I now pass this onto 7 blogging people who will be...

Twilight's Muse

The people listed above are not obliged to do this meme if they are too busy or don't want to. Have fun if you are doing it though. =]